Paris

Så... nu är det den tredje oktober - mitt i natten - och jag sitter på en nattbuss påväg hem till mitt boende.

Jag bor i Epinay-sur-Siene det ligger ungefär en halvtimme från centrala Paris där jag för tillfället pluggar franska via EF. Ikväll har jag varit med några kompisar jag träffat via skolan och vi verkar klicka riktigt bra. Var ute och tog en öl och har inte bestämt om det var ett bra beslut eller inte. Något bra är iallafall att jag hittade nattbussen som stannar 50 meter utanför huset.

(null)

Jag har varit i Paris i lite mer än två veckor nu med avbrott på 4 dagar när jag var i Oktoberfest (disclaimer - rekommenderar det till alla). Jag trivs verkligen här! Jag trivs med familjen jag bor hos, med min roomate, skolan och de nya vänner jag samlat på mig.
(null)

(null)

(null)

Just nu har jag inte mer att säga men jag tänkte lägga upp länken på min instagram så ni som läser och vill veta mer om min tid här kan gärna kommentera (en fråga kanske) och dela till någon annan ni tror vill veta mer om ma vie en rose!

Disclaimer no 2 - filmen om Edith Piafs franska titel är ’La môme’ och den engelska titeln är ’La vie en rose’

Kommentera här: